12 Temmuz 2011 Salı

Yeni Evleneceklere Tavsiyeler





Ben evleneli neredeyse 5 yıl oluyor , eşyalarımı alırken pek bir tecrübem olmadığı için bir sürü hata yaptım şimdi yeni baştan evi yenileyesim var. Ben sadece temizliği kolay olsun, tozu belli etmesin, çok yer kaplamasın bunlara dikkat ettim. Bakın şimdi olsa neler yapardım.

Salondan başlayalım, koltuğumun minderleri dışında her yeri krem rengi deri, Allahtan bunu akıl edebildim, ileride sıkılırsam sadece minderleri gönderip yüzlerini değiştirmem yeterli olur diye düşünmüştüm. Koltuk kumaşlarım potluk yapıyor dümdüz durmuyor, daha tok kumaş seçmek gerkiyormuş. Katlamalı perde mi, aman uzak durun yılda sadece bir kez yıkayabikliyorum, çıkarmak neyse de takmak çoookkk zor . Kırık beyaz veya krem tül perde en iyisi yanlara desenli kalın fon oldu bitti. Mobilyalar koyu kahve neyse toz belli etmiyor ama açık renk olsa daha ferah olurmuş.

Sırada mutfak var, dolaplar açık renk fakat mutfak masası koyu kahve, neden mi yapan adam sorma gereği duymadı biz de söylemeyi akıl edemedik, sonunda evleniyorum heyecanı vardı bende :) Mutfak masası dediğin buzlu cam olacak üstüne örtü örtmeden aman çizildi aman kalktı derdi olmadan rahat rahat yiyip içesin diye .

Yatk odasına gelecek olursa aman sakın ha koyu renk almayın takımınızı bizimki akca ağaç ve çok memnunum inanılmaz ferah oluyor. Perdeleri sevmiyorum ,bordo rengi, ne alaka. Sadece koyu olması ışığı kestiği için yaz sabahları güneşi hemen gözünde hissetmiyorsun.

Bir tane çalışma odası+oturma odası karışımı bir odamız var . Renk cümbüşü sevgili eşimin bırakmadığı gardrobu ve çalışma masası bizimle , açık renk ama kapaklar bordo. Bütün odayı bunlara uydurmak adına üstünden bordo rengi geçen krem bir halı aldık , koltuk ve perde de onlarla uyumlu. Halı dediğin sade olmalı hatta mümkünse üstünde desen olmasın.

Oğlumun odasını seviyorum , o sonradan geldiği için tecrübelerimi kullandım ve kırık beyaz seçtim, hafif yeşiller serpiştirdim. Gerçi yanlış odayı çocuk odası yapmışım o ayrı, bir kaç yıla çalışma odasıyla oğlumun odası yer değiştirecek, çünkü çocuğun odasında çalışma masası koyacak yer yok. Bu vesileyle çalışma masası ve gardıroptan kurtulup gri renkli bir L koltuk alıcam şık bir masa (ince uzun) ve tv ünitesi, çalışmam masasında duran kitapları da oraya koyarım..

Ne alırsam alayım açık renk alıcam . Ferah bir ev için açık renk şart.


Hiç yorum yok: